// +build forestdb package goforestdb import ( "github.com/couchbaselabs/goforestdb" ) type ForestDBIterator struct { store *ForestDBStore valid bool curr *forestdb.Doc iter *forestdb.Iterator } func newForestDBIterator(store *ForestDBStore) *ForestDBIterator { rv := ForestDBIterator{ store: store, } return &rv } func (f *ForestDBIterator) SeekFirst() { if f.iter != nil { f.iter.Close() f.iter = nil } var err error f.iter, err = f.store.db.IteratorInit([]byte{}, nil, forestdb.ITR_NONE) if err != nil { f.valid = false return } f.valid = true f.Next() } func (f *ForestDBIterator) Seek(key []byte) { if f.iter != nil { f.iter.Close() f.iter = nil } var err error f.iter, err = f.store.db.IteratorInit(key, nil, forestdb.ITR_NONE) if err != nil { f.valid = false return } f.valid = true f.Next() } func (f *ForestDBIterator) Next() { var err error f.curr, err = f.iter.Next() if err != nil { f.valid = false } } func (f *ForestDBIterator) Current() ([]byte, []byte, bool) { if f.valid { return f.Key(), f.Value(), true } return nil, nil, false } func (f *ForestDBIterator) Key() []byte { if f.valid && f.curr != nil { return f.curr.Key() } return nil } func (f *ForestDBIterator) Value() []byte { if f.valid && f.curr != nil { return f.curr.Body() } return nil } func (f *ForestDBIterator) Valid() bool { return f.valid } func (f *ForestDBIterator) Close() { f.valid = false f.iter.Close() f.iter = nil }